miercuri, 24 februarie 2016

O masina cu istorie in Romania

Buna ziua,

O sa va prezentam astazi povestea unei masini emblematice pentru Romania si pentru tineretul roman si anume Oltcit. In anii '70, atunci cand a vost lansat Oltcit, aceasta reprezenta o alternativa pentru Dacia 1300 pentru care se formasera cozi de asteptare imense. Oltcit se adresa in special tineretului din Romania. Anii '70 au fost o perioada nefasta pentru producatorii de masini din vestul Europei din cauza crizei petrolului. In tot acest timp in Romania Dacia 1300 era la cautare, dovada fiind cozile de asteptare care au ajuns sa se intinda pe mai multi ani. Pentru a-si reveni din criza firmele occidentale s-au axat pe masini low-cost adresate tarilor din Europa de Est unde cererea pentru astfel de masini era foarte mare. Printre aceste firme se afla si producatorul francez Citroen. Venirea lui Georges Taylor la carma companiei a determinat semnarea unui contract intre compania Citroen si statul Roman pentru infiintarea unei uzine Citroen la Craiova. Uzina respectiva era detinuta in proportie de 64% de statul Roman in timp ce restul de 36% ii apartineau producatorului francez. La fabrica de la Craiova a luat nastere Oltcit. Majoritatea masinilor care ieseau pe portile uzinei erau exportate in Franta si de acolo in toata Europa de Vest. Colaborarea dintre Citroen si statul Roman a ajutat compania franceza sa iasa din faliment.

Un comentariu:

  1. Si cand te gandesti ca astazi in capitala masinile au devenit ceva atat de uzual, pe piata exista chiar si companii de inchirieri auto Bucuresti. Acestea sunt de cele mai multe ori extrem de avantajoase pentru toti clientii. Ofertele sunt speciale si tarifele extrem de ieftine. Tot ce trebuie facut pentru a apela la o firma de rent a car Bucuresti este sa faceti din timp rezervarea.

    RăspundețiȘtergere